Основні нормативні документи, що регламентують діяльність методичного кабінету:

Наказ МОН України від 16.04.2018 №372 "Примірне положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти"

Методична робота в дошкільному навчальному закладі проводиться за двома основними напрямками:

1. Пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки (використання в практичній роботі з дітьми).

2. Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.

Основними компонентами змісту методичної роботи є:

  • отримання знань педагогами
  • вміння їх реалізувати на практиці
  • наявність результативності в педагогічній роботі
  • створенняумовдлябезперервноговдосконаленняфахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі форми методичної роботи:

  • Cистема навчання елементам самоаналізу, самоконтролю;
  • Tворчі групи;
  • Cемінари - практикуми;
  • Колективні перегляди занять;
  • Сучасна Академія батьків;
  • Консультації.

Функції методичної служби ДНЗ

Інформаційна:Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.

Навчальна:Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична:Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна:Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Дослідницька:Планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій; вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду .

Комунікативна:Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна:Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, прояв любові та розуміння.

Сучасні вимоги до методичної роботиу дошкільному навчальному закладі

Методична робота - це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності.

Методична робота в ДНЗ - це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу ДНЗ в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання навчально-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.

Методичний кабінет дошкільного навчального закладу– є центром методичної допомоги практичним працівникам та поширення науково-психолого-педагогічних знань серед батьків щодо розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку.

Методична службавиконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції:

  • забезпечення професійною інформацією;
  • організація методичної й науково-дослідної роботи ДНЗ;
  • підтримка експериментальної роботи педагогів в ДНЗ;
  • діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;
  • організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;
  • допомога педагогам в підготовці до атестації;
  • організація підвищення кваліфікації;
  • допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
  • виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
  • участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
  • виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
  • допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;
  • методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.

Методичне забезпеченнянавчально-виховного процесуносить безперервний характер, випливає з реальних проблем, що виникають у педагогічній діяльності, і включає широкий набір видів, форм і змісту діяльності.

Навчально-методичне наповнення методичного кабінету відповідає таким вимогам:

  • інформативність та змістовність;
  • перспективність;
  • науковість;
  • доступність;
  • сучасність;
  • естетичність;
  • системність;
  • конкретність;
  • задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.

Для забезпечення вільного пошуку педагогом необхідних навчально-методичних матеріалів вихователь-методист систематизує інформаційний та дидактичний фонди методичного кабінету і створює картотеку, завданням якої є допомога педагогам у підборі необхідного матеріалу чи літератури. Кожна картотека містить бібліографічний опис – сукупність відомостей про матеріал, який зберігають у кабінеті.

Завдання методичної служби дошкільного навчального закладу відносно окремих педагогів:

  • підвищення рівня володіння педагогічними знаннями;
  • вивчення й використання у своїй професійній діяльності сучасних педагогічних технологій, методик, прийомів і способів успішного навчання й виховання;
  • мотивація педагогів до інтересу, потреби у формуванні й удосконаленні вміння займатися творчою педагогічною діяльністю;
  • підвищення рівня педагогічної майстерності, у тому числі і педагогічної гнучкості;
  • створення умов і сприяння щодо потреби у самоосвіті;
  • підвищення рівня психологічної готовності та інформаційної оснащеності вихователя;
  • формування й розвиток стійких моральних і професійних поглядів і цінностей;
  • вивчення й використання на практиці сучасних способів діагностування успішності розвитку дошкільника, форм, методів і прийомів організації серед дітей дошкільного віку саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення;
  • підтримка й супровід педагогів, що розробляють і реалізують авторські програми, методичні рекомендації, посібники;
  • інформаційне забезпечення педагогів.

Завдання методичної служби щодо роботи з педагогічним колективом;

  • узгодження понять, цінностей, вироблення єдиної педагогічної позиції;
  • збереження й підтримка традицій, що не вичерпали себе;
  • сприяння створенню й підтримці творчого, конструктивного педагогічного середовища;
  • робота з батьками;
  • організація та педагогічна й змістовна підтримка інноваційної діяльності педагогів;
  • використання різноманітних стимулів, способів і організаційних рішень для підвищення кваліфікації педагогів;
  • створення умов для формування, розвитку, об'єктивної оцінки й широкого використання передового педагогічного досвіду;
  • організація, стимулювання, сприяння суспільно-педагогічної діяльності педагогів.

Найважливіші напрямки методичної роботи - організаційно-методична, екпериментально-методична – можуть успішно розвиватися за умови здійснення:

  • проблемно-діагностичного підходу (виявлення проблеми, з’ясування причин виникнення, шляхи подолання);
  • організації та управління успіхом (безперервний процес впливу на якість і результативність педагога, групи або колективу в цілому для найкращих результатів з позиції досягнення поставленої мети. "Управляти - означає вести підприємство до його цілей, використовуючи максимальні можливості з усіх відомих ресурсів" Г. Файоль. Процес управління передбачає узгоджені дії, котрі й забезпечують в кінцевому рахунку здійснення загальної мети або набора цілей);
  • зустрічного планування (знизу нагору, узгодження запитів і потреб з вимогами);
  • стимулювання в процесі й за результатами діяльності (словесне, письмове);
  • індивідуального проектування (використання різних методик, поєднання системного підходу, діяльнісного, середовищного, особистісного підходу;
  • реалізації принципу педагогічної підтримки, наставництва (спеціально організована робота, з боку недосвідченого педагога вона спрямовується на усвідомлення особистого ставлення до професії і прийняття професійного вибору через самосприймання; з боку інших учасників освітнього процесу – наставника, співробітників, батьків – вона полягає у наданні молодому вихователю систематичної різнопланової підтримки).

Атестація педагогічних працівників ЗДО 27.03.2024 р.

/Files/images/metodist/photo_2024-03-30_21-30-10.jpg

Педагогічна рада №3 від 24.02.2024 " Формування художньо-мовленнєвої компетентності як складової мовленнєвої компетентності дошкільників"

/Files/images/metodist/photo_2024-03-30_21-30-01.jpg

Семінар - практикум від 20.02.2024 "Організація проектів громадянсько- патріотичного змісту в різних вікових групах"

/Files/images/metodist/photo_2024-03-30_21-24-50.jpg

Теоретично-практичний семінар від 12.01.2024 "Особливості виховання патріотизму у дошкільників"

/Files/images/metodist/photo_2024-01-15_08-45-44.jpg

Посібник "Атестація педпрацівників"

/Files/images/metodist/Чек-лист Підвищення кваліфікації.png


Педагогічна рада №2 "Формування соціально-громадянької компетентності у дошкільників в умовах сучасного ЗДО" 24.11.2023

/Files/images/metodist/photo_2023-12-15_09-23-23.jpg

Семінар - практикум від 27.10.2023 "Національно-патріотичне виховання - обов'язкова умова формування життєвої компетентності особистості"

/Files/images/metodist/photo_2024-03-30_21-12-48.jpg


Тренінг з техніки "Прогресивна м`язова релаксація за Джейкобсоном"

/Files/images/metodist/InShot_20231110_084346167.jpg

Семінар-практикум від 15.09.2023 «Цифрові застосунки для дистанційної освітньої діяльності»

/Files/images/metodist/photo_2024-03-30_21-06-02.jpg

Педагогічна рада №1 від 31.08.2023

"Організація освітнього процесу в ЗДО в 2023-2024 навчальному році в контексті сучасних вимог воєнного стану "

/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_1/IMG-357b2e2f5a7ef2c183ac994b033bf838-V.jpg/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_1/IMG-d3014129d4dc1d1b1415fcc9c768dbb6-V.jpg

Атестація педагогічних працівників у ЗДО в 2022-2023 н.р.

/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-0c4e7f78d58f5874ce0b04589bbf176f-V.jpg/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-d7a261bdf6da5842760669d9c9addc26-V.jpg /Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-cf0e8bb7dacf47aa50190f60d3f0d42e-V.jpg /Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-cd19c20b96b2153a0e91a1c55a6b3272-V.jpg /Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-504e0b94ba6bf0c453c7730887b130d0-V.jpg /Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-fda75668eef7deb514e11e8f85046ff8-V.jpg /Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-999388b004651c032149db6f2adde05a-V.jpg /Files/images/1/1_/metodichna_robota_/atestatsya/IMG-3f2389090eb492bf0c83a60ce1e3d031-V.jpg

Педагогічна рада №4 30.05.2023

"Підсумки роботи ЗДО у 2022/2023 навчальному році"

/Files/photogallery/IMG-3de3bbf0a178f850e5d620a6cd7b96f0-V (1) (1).jpg

Педагогічна рада №3 22.02.2023

"Гра як джерело розвитку дошкільників"

/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_3/IMG-18d92c99ce9d198b83734c5629af262c-V.jpg/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_3/IMG-c269a138ce5ea009db72fc80feea5ef0-V.jpg

/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_3/IMG-b20ed71b25d4fd352a1f9b3d7dfad783-V.jpg/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_3/IMG-e0278ed0749dde30533ba25a522799de-V.jpg

Педагогічна рада №2

"Виховання свідомого громадянина з почуттям патріотизму та поваги до суспільно -державних цінностей. Правове виховання дошкільників"

/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_2/IMG-3de3bbf0a178f850e5d620a6cd7b96f0-V (1).jpg/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_2/IMG-8f4c4abe304f9a5a0fb0e46b1d7e4090-V.jpg


/Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_2/IMG-ab754a351261f9631b6da8d25df13e80-V.jpg /Files/images/1/1_/metodichna_robota_/pedrada_2/IMG-c24abd63186536b1c04fddc63de79bdb-V.jpg

Міжнародний день боротьби з корупцією

/Files/images/1/novini_2021/koruptsiya/IMG-a00c5b9ef5d5490af72c32824399a103-V.jpg/Files/images/1/novini_2021/koruptsiya/IMG-e214987c81a0bcb6c0adc92f9b7eb8f5-V.jpg /Files/images/1/novini_2021/koruptsiya/IMG-c87b2bdaf5dab604a076b1b2842d9b45-V.jpg

Педагогічна рада №3, 26.02.2021

"Розвиток екологічної свідомості у дошкільників. Формування сталих світоглядних орієнтирів особистості"

/Files/images/1/novini_2021/pedradi_toscho/IMG-29d1a9289ba9d2a97778489affd39b5b-V.jpg/Files/images/1/novini_2021/pedradi_toscho/IMG-75ed03d70ef57a23b25b8a07a71c5d79-V.jpg/Files/images/1/novini_2021/pedradi_toscho/IMG-c2b944ec1501b2126be01dadb026ad9d-V.jpg /Files/images/1/novini_2021/pedradi_toscho/IMG-30de3d2ee75fc667ca84fe716954581a-V.jpg

Семінар практикум "Мова рідна, слово рідне"

/Files/images/1/novini_2021/pedradi_toscho/IMG-579ccd70379b42d1c36166ebeafdc958-V.jpg /Files/images/1/novini_2021/pedradi_toscho/IMG-9ce7dffb722de6ea44ac872c3cfc526b-V.jpg/Files/images/1/novini_2021/pedradi_toscho/IMG-0932678d64c3f34192296177ab9b53ea-V.jpg

Педагогічна рада №2, 27.11.2020

"Сучасні підходи щодо удосконалення культури українського мовлення дошкільників як основи формування національно-патриотичних почуттів"

/Files/images/1/novini_2020/pedrada/IMG-1c6bf74e1be103448e4e9bd69c14ec1b-V.jpg/Files/images/1/novini_2020/pedrada/IMG-d8f6411ded48f02c4bfb1449d5f0de38-V.jpg /Files/images/1/novini_2020/pedrada/IMG-b1826b888f2ecb44095f00abf7052039-V.jpg /Files/images/1/novini_2020/pedrada/IMG-9c0e43bccf86228306c9b31bbadbb3f0-V.jpg

Теоретично-практичний семінар "Мовлення - особлива форма життєдіяльності дитини"

/Files/images/1/novini_2020/semnar/IMG_20200218_133020.jpg/Files/images/1/novini_2020/semnar/IMG_20200218_133733.jpg /Files/images/1/novini_2020/semnar/IMG_20200218_133655.jpg

Виробнича нарада "Щодо проведення Міжнародного дня боротьби з корупцією", 10.12.2019

/Files/images/1/novini_2019/koruptsya/IMG_20191210_144017.jpg/Files/images/1/novini_2019/koruptsya/IMG_20191210_144311.jpg

Педагогічна рада №2, 29.11.2019

"Патріотичне виховання особистості в умовах сучасного дошкілля"

/Files/images/1/novini_2019/pedrada_082019/IMG_20191202_134222.jpg/Files/images/1/novini_2019/pedrada_082019/IMG_20191202_134241.jpg

Педагогічна рада №1, 30.08.2019

"Про підсумки діяльності в 2018/2019 навчальному році та завдання педагогічного колективу щодо підвищення0кості освітнього процесу у 2019/2020 навчальному році"

/Files/images/1/novini_2019/pedrada_082019/1.JPG/Files/images/1/novini_2019/pedrada_082019/IMG-848470b7ef4052d549b334efe352aa14-V.jpg /Files/images/1/novini_2019/pedrada_082019/IMG-393509be1aacec94419279709173ef30-V.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 744

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.